نتایج جستجو برای عبارت :

بازدید معلمین و دانش آموزان مدرسه امام حسین (ع) از کتابخانه ثامن الائمه (ع)

السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا(ع)
جلسه هفتگی مجمع عاشقان ثامن الائمه(ع)
✋✋✋✋
آخرین جلسه هفتگی مجمع همراه با بدرقه زائران امام رضا علیه السلام 
سخنران:
حجه الاسلام دوست فاطمه
مداحان:
کربلایی علیرضا دهقانی
کربلایی مهدی جوانمردی
زمان:
سه شنبه مورخ 1397/12/21 ساعت20:30
مکان:
شیراز، بولوار شهید رجایی (فرهنگ شهر) ، کوچه۱۹، حسینیه شهید مطهری
#مبلغ مجلس اهل بیت(ع) باشید...
السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا(ع)
جلسه هفتگی مجمع عاشقان ثامن الائمه(ع)
سخنران:
حجه الاسلام دوست فاطمه
مداحان:
کربلایی علیرضا دهقانی
کربلایی مهدی جوانمردی
زمان:
سه شنبه مورخ 1397/12/14 ساعت20:30
مکان:
شیراز، بولوار شهید رجایی (فرهنگ شهر) ، کوچه۱۹، حسینیه شهید مطهری
#مبلغ مجلس اهل بیت(ع) باشید...
 
زارعی مسئول کتابخانه ثامن الائمه(ع) هدف از بازدید دانش آموزان را ترویج کتابخوانی عنوان کرد و مطالبی در خصوص سرانه مطالعه در کشورهای مختلف را بیان کرد .
در ادامه آقای طاوسی معلم  مدرسه امام حسین (ع) با ضمن بر شمردن فواید کتاب و کتابخوانی متذکر شد کتاب از بهترین آموزگاران انسانها در طول تاریخ بوده است و خواهد بود و نباید جای کتاب به سرگرمی فضای مجازی داد شود.
در پایان آقای کاشفی از دانشجویان روستا به نقش کتاب درآگاهی انسانها در همه زمینه ها خ
 
زارعی مسئول کتابخانه ثامن الائمه(ع) هدف از بازدید دانش آموزان را ترویج کتابخوانی عنوان کرد و مطالبی در خصوص سرانه مطالعه در کشورهای مختلف را بیان کرد .
در ادامه آقای طاوسی معلم  مدرسه امام حسین (ع) ضمن بر شمردن فواید کتاب و کتابخوانی متذکر شد کتاب از بهترین آموزگاران انسانها در طول تاریخ بوده  و خواهد بود و نباید جای مطالعه کتاب را با سرگرمی در فضای مجازی پر نمود.
در پایان آقای کاشفی از دانشجویان روستا به نقش کتاب درآگاهی انسانها در همه زمی
 
خانواده
مدرسه ی شاد و باروح
شاداب سازی ظاهری مدرسه
فضاسازی وزیبا سازی حیاط مدرسه
زیباسازی ساختمان مدرسه
زیباسازی وتمیز بودن نمازخانه، کارگاه و کتابخانه
پوشش های ظاهری معلمان، مدیران وکارکنان
رعایت بهداشت
معلم شاد و با روحیه
جو مدرسه
شکوفایی خلاقیت درکلاس درس
جذب مشارکت دانش آموزان در اداراه ی مدرسه
 
#السلام_علیک_یا_اباعبدالله (ع)#السلام_علیک_یا_علی_بن_موسی_الرضا (ع)
جلسه هفتگی مجمع عاشقان ثامن الائمه 
#سخنران :#حجه_الاسلام_دوست_فاطمه 
#با_نوای کربلاییان:#علیرضا_دهقانی#مهدی_جوانمردی و دیگر مداحان اهل بیت دهسه شنبه ١٣٩٨/۵/١۵   بعد از نمازمغرب و عشا #شیراز ، بولوارشهیدرجایی (فرهنگ شهر) ، کوچه۱۹، حسینیه شهید مطهری
#مبلغ_مجلس_اهل_بیت (ع) باشیم...
 
#السلام_علیک_یا_اباعبدالله (ع)
#السلام_علیک_یا_علی_بن_موسی_الرضا (ع)
 
جلسه هفتگی مجمع عاشقان ثامن الائمه 
 
#سخنران :
#حجه_الاسلام_دوست_فاطمه 
 
#با_نوای کربلاییان:
#بهمن_باقری
#علیرضا_دهقانی
#مهدی_جوانمردی 
و دیگر مداحان اهل بیت 
 
سه شنبه ١٣٩٨/۵/٢٢ بعد از نمازمغرب و عشا 
#شیراز ، بولوارشهیدرجایی (فرهنگ شهر) ، کوچه۱۹، حسینیه شهید مطهری
 
#مبلغ_مجلس_اهل_بیت (ع) باشیم...
 
در تاریخ 1398/08/28 دانش آموزان پایه نهم مدرسه سما از کتابخانه عمومی نیمروز زابل به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی بازدید کردند که نحوه عضویت در کتابخانه و بخشهای مختلف کتابخانه معرفی گردید و در پایان کتاب حکایت های امیرحمزه صاحبقران و نسیم عیار نوشته محمدرضا شمس توسط کتابدار کتابخانه معرفی گردید و جلسه پرسش و پاسخ بین دانش آموزان برگزار شد.
محیط ظاهری و فیزیکی شاد بر شادابی و شادمانی افراد تأثیر دارد . این بخش شامل :
1- فظاسازی و زیباسازی حیاط مدرسه : دیوار های تزئین شده با نقاشی های زیبا ومتناسب
با محیط مدرسه ، سطح زمین مناسب ، کاشت درخت و فظای سبز ، قرار دادننیمکت های
رنگی و زیبا ، تابلوی زیبا در سر در مدرسه ، مناسب بودن اندازه ی محیط مدرسه
2- زیباسازی ساختمان مدرسه : رنگ آمیزی در و پنجره و ساختمان ، نصب پرده های زیبا ،
زیباسازی راهروها ، کلاس ها و قرار دادن گل های طبیعی و مصنوعی در
با عرض سلام و ادب به آقای سلیمانی من میخواستم یک عرضی به شما برسم از نظر من در ساخت یک مدرسه ی شاد اولین کار باید از دانش آموزان سوال بپرسید که مدرسه شما چگونه مدرسه ای است و باید به آنها هم بگویید چگونه می توان یک مدرسه ی شاد درست کنیم من این پرسش هارا از دانش آموزان مدرسه سوال کردم و من ایده های آنها این بوده است :
موسیقی – غذای مجانی در ساعت زنگ تفریح و ساعت زنگ ورزش بالاتر شود اما من یک ایده ی جدید دارم این است که مسابقات بیشتری در مدرسه اجرا
در ژاپن توجه به احساس تعلق به مکانی به نام مدرسه زیاد است. یک معلم ژاپنی می‌گوید: دانش‌آموزان برای یادگیری به مدرسه نمی‌آیند. آنها برای دیدار با دوستانشان به مدرسه می‌آیند، بنابراین من بیشترین تلاش خود را برای کمک به دانش‌آموزان در پیدا کردن دوست صرف می‌کنم. وقتی دانش‌آموزی در یادگیری کند است تلاش می‌کنم که او با گروه‌های مختلفی از دانش‌آموزان ارتباط دوستانه برقرار کند و از آن لذت ببرد.
ادامه مطلب
 
محیط ظاهری و فیزیکی شاد بر شادابی و شادمانی افراد تأثیر دارد . این بخش شامل :
۱-فضاسازی و زیباسازی حیاط مدرسه : دیوار های تزئین شده با نقاشی های زیبا ومتناسب
با محیط مدرسه ، سطح زمین مناسب ، کاشت درخت و فظای سبز ، قرار دادننیمکت های
رنگی و زیبا ، تابلوی زیبا در سر در مدرسه ، مناسب بودن اندازه ی محیط مدرسه
۲- زیباسازی ساختمان مدرسه : رنگ آمیزی در و پنجره و ساختمان ، نصب پرده های زیبا ،
زیباسازی راهروها ، کلاس ها و قرار دادن گل های طبیعی و مصنوعی د
با توجه به اینکه در مطالب قبلی به این اشاره شد که دانش آموزان نقش بسیاری در بهبود فضای مدرسه و تبدیل آن به محیطی شاداب دارند حال می خواهیم بدانیم وظایف دانش آموزان برای دلپذیر کردن محیطی که در آن درس می خوانند و خانه دوم آنها محسوب می شود چسیت و چه کار هایی باید انجام دهند؟
1. حفظ زیبایی و پوشش ظاهری(مرتب بودن روپوش)
2. شرکت در مسابقات و انجام فعالیت هایی که دیگر دانش آموزان را به تلاش بیشتر ترغیب می کند.
3. خوش رویی و داشتن رفتاری مناسب با دیگر دا
مدرسه شاد
پیشنهادات به واحد های آموزشی برای شادی و نشاط در مدرسه
تشویق دانش آموزان به خلاقیت و نوآوری و ایجاد زمینه هایی برای بروز استعداد آن ها
استفاده از لباس های متنوع با رنگ های شاد
روی آوردن به بازی های پرورشی و سنتی در محیط مدارس و اجرای یک بازی جدید در هر روز یا هفته در زمانی مشخص و حدود 10 دقیقه ، که زنگ ها استراحت برای این موضوع پیشنهاد می شود .
برگزاری مسابقات ورزشی بین دانش آموزان به صورت کلاسی در رشته های مورد علاقه ی آنان
ایجاد تفکر
محیط ظاهری و فیزیکی شاد بر شادابی و شادمانی افراد تأثیر دارد.
این بخش شامل:
۱- فضاسازی و زیباسازی حیاط مدرسه: دیوارهای تزیین شده با نقاشی های زیبا، سطح زمین مناسب، کاشت درخت و فضای سبز، قرار دادن نیمکت های رنگی، زیبا، تابلوی زیبا در سردر مدرسه، مناسب بودن اندازه محیط مدرسه.
۲- زیباسازی ساختمان مدارس: رنگ آمیزی در و پنجره و ساختمان، نصب پرده های زیبا، زیباسازی راهروها، کلاس ها و قرار دادن گلدان های گل های طبیعی و مصنوعی در راهروها، مناسب بودن
الف) شاداب سازی ظاهری مدرسه
۱- فضاسازی و زیباسازی حیاط مدرسه: دیوارهای تزیین شده با نقاشی های زیبا، سطح زمین مناسب، کاشت درخت و فضای سبز، قرار دادن نیمکت های رنگی، زیبا، تابلوی زیبا در سر در مدرسه، مناسب بودن اندازه محیط مدرسه.
2- زیباسازی ساختمان مدارس: رنگ آمیزی در و پنجره و ساختمان، نصب پرده های زیبا، زیباسازی راهروها، کلاس ها و قرار دادن گلدان های گل های طبیعی و مصنوعی در راهروها، مناسب بودن اندازه کلاس ها و...
3- زیباسازی و تمیز بودن نماز
برگزاری نمایشگاه و فروشگاه کتاب در آموزشگاه، دعوت از خانم جعفری از کتابخانه ملاصدرا از اولیاء دانش آموزان جهت سخنرانی و تشویق دانش آموزان به مطالعه ،معرفی رابطین کتابخانه در سطح شهر و معرفی کتاب توسط رابطین در برنامه های آغازین با معرفی کتاب و قرائت قسمتی از کتاب ،تشویق دانش آموزان به اهداء کتاب و نذر کتاب،اجرای جشن ویژه در رابطه با هفته کتاب و کتابخوانی و تشویق فعالین در حوزه کتاب و کتابخوانی در برنامه های آغازین ،اجرای طرح کتاب و کتابخ
برای افزایش یادگیری و ایجاد محیط مفرح و شاد برای تمامی دانش آموزان در همه پایه.اما در اینجا فقط پایه دبیرستانی هارا برایتان شرح میکنیم.(گزیده گزارش هایی که از دانش آموزان تهیه کردیم)
۱-ایجاد محیطی با فضای سبز در حیاط و موحطه مدرسه با گلها و درختان همیشه سبز مثل درخت کاج.
۲_پوشیدن لباس های ست و رنگی هم دانش آموزان و هم مدیران هم معاونان و کلیه دبیران.
۳_مهربان بودن تمامی حضار محترم در مدرسه اعم از دبیران و معاونان.
۴_گیر ندادن های الکی به هر چیزی
● ایجاد نشاط برای دانش آموزان
۱) تأسیس بانک جایزه و تشویق دانش آموزان با ارائه کارت امتیاز
۲) برپایی جشن های شادی و مسابقات مختلف
۳) تقویت و توسعه بازدیدهای علمی و تفریحی
۴) تشکیل نمایشگاه های متعدد با مشارکت دانش آموزان از دست سازهای کارهای تحقیقی امور آموزشی و پرورشی
۵) ورزش صبحگاهی به صورت دسته جمعی قبل از شروع کلاس
۶) دعوت از دانش آموزان موفق مدرسه جهت صحبت سرصف
۷) تشویق و تقدیر از فعالیت های کوچک و کم ارزش از نظر دیگران
۸) زیبا و جذاب کردن
به همت ثریا قلندری مسئول کتابخانه امام علی (ع) مسابقه نقاشی در دبستان دخترانه ستایش برگزار شد. در این
برنامه که 60 نفر از دانش آموزان مقطع چهارم و پنجم ابتدایی حضور داشتند ابتدا
کتابهای فاطمه و فاطمه، کبوترها و آهوها، امام رضا (ع) و 8 قصه از امام جواد (ع)
از سری کتاب های نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی برای دانش آموزان خوانده شد. سپس
دانش آموزان برداشت های خود را از کتاب های خوانده شده به تصویر کشیدند.
    خب ، پس از طی همه ی این مراحل ، هنوز یک مرحله برای رسیدن به هدف -یعنی نشاط و شادابی در مدارس- باقیست ؛ گفتیم برای رسیدن به هدف باید همه ی عوامل دست به دست هم دهند و متحد شوند تا به نتیجه ی مطلوبی برسند . حال نوبت به دانش آموزان رسید تا وظایف آنها نیز در تبدیل کردن مدرسه ی خود به یک مدرسه ی با نشاط تعیین شود.
    یکی از عواملی که باعث ایجاد محیط شاد در مدرسه می شود ، رقابت سالم بین دانش آموزان در موضوعات محتلف مانند درس ، مسابقات و... است ، اصلا یکی
انتخابات شورای دانش آموزی مدرسه در روز چهارشنبه اول آبان ماه با حضور تمامی دانش آموزان برگزار گردید. 15 نفر از دانش آموزان کاندید شورا شدند و یک هفته به تبلیغ در فضای مدرسه پرداختند و بیشتر بصورت چهره به چهره با هم مدرسه ای های خود به بحث و تبادل نظر پرداخته و اهداف و برنامه های خود را تشریح کردند.همچنین در مراسم صبحگاه حضور یافته و هر کدام چند دقیقه ای با دانش آموزان صحبت کردند. در فایل پیوست گزارش کامل و جامعی ازین برنامه آمده است.دریافت فای
در تاریخ 1398/08/19 نشست کتابخوان مدرسه  ای به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در مدرسه غیر انتفاعی پسرانه سما با حضور دانش آموزان کلاس پنجم برگزار شد. که در طی برگزاری این نشست 5 نفر از دانش آموزان کتابهای را که از قبل مطالعه کرده بودند برای سایر دانش آموزان معرفی کردند و در پایان هدایای به آنها تقدیم شد.
 روش های شادتر کردن مدرسه : 
‏- نمایش فیلم و تئاتر نمایش‌های عروسکی - موسیقی زنده مورد علاقه دانش‌آموزان
‏- بردن دانش‌آموزان به موزه، تئاتر، سینما، پارک و اردوگاه با کمک اولیای مدرسه و خانه‏
‏- تشکیل نمایشگاه کتاب‏
‏- افزایش مدت زنگ‌های تفریح
‏- برگزاری مسافرت‌ها و اردو‌های تفریحی - سیاحتی
- تشکیل گروه‌های درسی با حضور فعال دانش‌آموزان‏
‏- کنترل عوامل بازدارنده نشاط و تقویت عوامل تسهیل‌دهنده‏
‏- جلوگیری از هر نوع برخورد لفظی و بی
ارسال گزارش گرامیداشت شب یلدا 
 ردیف       عنوان برنامه       زمان اجرا        مکان اجرا                     با مشارکت                 مخاطبین  هدف 
    1         جشن یلدا          98/9/30        نماز خانه مدرسه        شورای بسیج                دانش آموزان 
     2         پخت آش رشته    98/9/30        مدرسه                    همکاران                      دانش آموزان ودبیران 
      3          تهیه گاهنامه       98/9/28       --------                     شورای دانش اموزی        دانش اموزا
یکی از دغدغه های مسئولین مدرسه در طی سال تحصیلی، ایجاد نشاط در مدرسه بین دانش آموزان است. ایجاد شور و شعف خود به خود به وجود نمی آید، بلکه برای ایجاد آن در مدرسه یک سری ابزار و لوازم و امکانات لازم داریم. مدیر مدرسه می تواند با یک برنامه ریزی دقیق و استفاده بهینه از امکانات موجود، با ایجاد یک محیط آموزشی با نشاط، توانایی یادگیری و انگیزه دانش آموزان را افزایش دهد. در زیر پیشنهاداتی از سوی دانش آموزان مدارس مختلف ارائه شده است که می تواند اید
بسیاری از دانش آموزان به دلیل دوری مسافت به ندرت به کتابخانه می آیند.  قالب دانش آموزان مدرسه شیخ ضیا عاملی شال نیز از این دسته هستند. در بازدیدی که این دانش آموزان به همراه مربیان خود از کتابخانه شال داشتند، برای آنها تور کتابخانه گردی برگزار شد. در این برنامه، بخش های مختلف کتابخانه برای دانش آموزان معرفی و شرایط عضویت کتابخانه تشریح شد.
 
 
برخی از آنها که برای اولین بار قدم به کتابخانه گذاشته بودند، با اشتیاق بیشتری نسبت به سایرین در بخش
سلام آقای سلیمانی من یکی از دانش آموزان کلاس ششم هستم به نظر من مدرسه ای شاد مدرسه ای است که در آن کتابخانه ی بزرگی داشته باشد تا ما بتوانیم که آن کتاب هارا امانت بگیریم یا حتی آنجا بشینیم و کتاب هارا بخوانیم میدانیم که کتاب باعث رشد مغزمان میشود و برای تمامی مردم جهان مفید است درخواست دیگر من این است که زمین چمن را مرتب کنید دیوار مدرسه را رنگ کنید حتی دروازه ی مدرسه را رنگ کنید با تشکر از آقای سلیمانی و همکارانش
 
 
 
 
با تبسّم های شیرین
با گلاب و حلقه گل.
با تمام آرزوهای قشنگ نو بهاران، دف بچرخان و برقصان؛ غنچه های کبریا را
فصل میلاد گل آمد!
ترک یا لُر، کُرد یا ترکمن، فارس هستی یا عرب یا ...!
فصل میلاد گل آمد!
فصل زیبای بهاران.
فصل آهنگ دل انگیز ارادت!
درروزیکشنبه بیستم آبانماه هزاروسیصدونودوهشت، بمناسبت بزرگداشت هفته وحدت، وولادت باسعادت خاتم پیامبران حضرت محمد مصطفی صلوات الله علیه و آله وامام صادق علیه السلام مراسم جشن باشکوهی دردبیرستان غیر دولتی
- مدرسه شاد و با روح مدرسه موقعیتی فراهم می کند تا دانش آموزان بتوانند فارغ از دغدغه های بزرگ سالانه، زندگی را بازی و تمرین کنند و کم کم آماده شوند تا در زمین واقعی زندگی به اجرا درآورند. الف) شاداب سازی ظاهری مدرسه محیط ظاهری و فیزیکی شاد بر شادابی و شادمانی افراد تأثیر دارد. این بخش شامل: ۱- فضاسازی و زیباسازی حیاط مدرسه: دیوارهای تزیین شده با نقاشی های زیبا، سطح زمین مناسب، کاشت درخت و فضای سبز، قرار دادن نیمکت های رنگی، زیبا، تابلوی زیبا
طبق جلسه شورای مدرسه قرار شد در هر ماه جهت تقدیر از دانش آموزان برتر عرصه پرورشی و بخصوص حضور فعالانه در مراسمات نماز و صبحگاه مدرسه ، هر ماه از سه دانش آموز فعال این حوزه تقدیر شود. دانش آموزان برگزیده ماه مهر آقایان محمد همتی،محمد مراد رییسی و علی محمدی و برگزیدگاه ماه آبان آقایان محمد کرمی، امیرحسام میرزاییان و حسن عسگر بودند. 
جزئیات ثبت نام دانش‌آموزان اتباع در سال تحصیلی جدیدرئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور:در تمامی فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در درون مدرسه اعم از برگزاری اردوها و مسابقات و فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی و اجرای دوره‌های آموزش خانواده، دانش‌آموزان اتباع خارجی با دانش‌آموزان ایرانی دارای
ادامه مطلب
مراسم پرشور روز مجلات رشد دانش آموزی در تاریخ ۲۲ اسفندماه ۱۳۹۷ برگزار گردید.با هماهنگی شورای معلمان برنامه های‌متنوع و تفریحی شاد با کمک دانش آموزان معلمین و کادر اجرایی دبستان انجام شد.
عناوین برنامه های اجرا شده در این روز:
۱-برپایی بازارچه خیریه توسط دانش آموزان در راستای طرح مدرسه ویژه
۲-برنامه قصه خوانی و شعر گویی و داستان از‌مجلات رشد
۳-فعالیت ساخت مجلات رشد توسط دانش آموزان
۴-ساخت دست سازه و کاردستی های شماره های‌مختلف مجلات رشد ت
بهترین دوست من کسی است که کتاب‌هایی را به من هدیه کند که تا به حال نخوانده باشم.✨بازدید دانش آموزان دبستان فاطمه الزهرا از کتابخانه عمومی پیشین و نشست کتابخوان، جهت تنوع در آموزش و ایجاد انگیزه مطالعه بمناسبت هفته کتاب و کتابخوانی✨
کتابخانه در طول سال تحصیلی دانش آموزان نشست های کتاب خوان مدرسه ای از پایه اول ابتدایی تا مقطع دوم متوسطه در مدارس پسرانه و دخترانه برگزار می کند. این نشست ها به منظور آشنایی دانش آموزان با کتابخانه و تشویق و ترغیب آنها برای مطالعه بیشتر می باشد.
اگر برای شما هم جالب است بدانید ژاپنی های چه می کنند که اینقدر با هوشند و نظام آموزشی شان چگونه است این نوشته را بخوانید.اول از همه بد نیست بدانید که دانش آموزان ژاپنی در صه سال نخست مدرسه رفتنشان هیچ آزمون و امتخانی ندارند و بیشتر وقتشان صرف آداب معاشرت و رفتار درست میشود.فرهنگ ژاپنی‌ها حکم می‌کند که در سیستم آموزشی ژاپن آداب معاشرت مناسب به دانش آموزان جوان مهم‌تر از صرف انرژی کلاس برای این آزمون‌های استاندارد است. باور نهفته در نظام آم
    مدرسه پس از گهواره مادر ، دومین خاستگاه پرورش ، تعلیم و تربیت فرزندان هر کشوریست که اگر بیشتر از مادر ، مهر و خیرخواهی نسبت به اطفال خویش نداشته باشد ، کمتر از وی نیز این احساس را ندارد. دوران مدرسه ، دوران دوستی بین دوستان ، تعلیم و تدریس معلمان ، ادب آموزی دانش آموزان و فرهیختگی پاره ی تنان کشورند. 
  مدرسه ، هرروز چشم خویش را به راه ها دوخته و منتظر رسیدن فرزندانش می شود تا آنها را با دستان پر مهر خویش نوازش کند و راه زندگانی را به آنان ب
در تاریخ 1398/08/19 نشست کتابخوان مدرسه  ای به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در مدرسه غیر انتفاعی پسرانه سما با حضور دانش آموزان کلاس پنجم برگزار شد. که در طی برگزاری این نشست 5 نفر از دانش آموزان کتابهای را که از قبل مطالعه کرده بودند برای سایر دانش آموزان معرفی کردند و در پایان هدایای به آنها تقدیم شد.
بیا بیا که شمیم بهار می‏آیددل رمیده ما را قرار می‏آیدسر از افق بدرآورد صبح آزادیسرود فتح و ظفر زین دیار می‏آیدبیا که شد سپری دوره تباهی‏هازمان سروری و اقتدار می‏آیدگریخت ظالم و برچیده شد بساط ستمنهال حق و عدالت به بار می‏آیدبیا که گر رود اهریمن از وطن بیرون
فرشته از طرف کردگار می‏آیدخوش آمدی به وطن مقدمت گرامی‏بادصدای هلهله از هر گذار می‏آید
درروز بزرگداشت چهل ویکمین بهارفجرانقلاب درجریان برگزاری این جشن سرکارخانوم عباسی ازپلیس ام
بوی مهر، بوی مهربانی، بوی لبخند، بوی درس و مدرسه و شوق کودکانه در پیاده روها، بوی نمره های بیست، بوی دفتر حساب و مشق های ناتمام، بوی دوستی و محبت…
 
پاییز با خود شور می آورد و قاصدکها خبر بازگشایی مدارس می دهند، درختان آماده می شوند تا با شوق، برگهای رنگارنگشان را چون کاغذهای رنگی بر سر کودکانی که مشتاقانه به مدرسه می روند بریزند و سارها بر شاخه های انبوه درختان صف کشیده اند، تا آوازهای گرمشان را بدرقه کنند
 
نسیم، نفس های معطرش را هر صبح بر
الف) پیشنهاد به مدیران۱- نظارت مشارکتی بر فعالیت های آموزشی و پرورشی مدرسه۲- تبادل تجربه موفق مدیران در رابطه با شاداب سازی مدارس۳- مطالعه در خصوص شادی و جایگاه آن در تعلیم و تربیت۴- استفاده از مدیریت مشارکتی که باعث خلاقیت و ابتکار می شود.۵- برقراری روابط حسنه در مدرسه۶- افزایش عزت نفس در کارکنان و دانش آموزان با روش های صحیح تشویق۷- تشکیل کمیته شاداب سازی مرکب از مدیر، مربی پرورشی، دبیر ورزش، هنر، نماینده دبیران، دانش آموزان و انجمن اولیاء
برنامه ریزی در رابطه با رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) و اجرای برنامه توسط اعضاء شورای دانش آموزی و پختن نذری شله زرد توسط اولیاء یکی از دانش آموان و پخش بین بچه ها. و دعوت از یکی از اولیاء دانش آموزان از آتش نشانی فرخ شهر جهت آموزش اطفاء حریق به همکاران و دانش آموزان و برنامه ریزی در رابطه با روز 13 آبان و اجرای برنامه ویزه و تهیه هدایایی به رسم یادبود توسط مدیر آموزشگاه برای کلیه دا نش آموزان.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز دوشنبه و پس از نواختن زنگ مدرسه دخترانه شاهد حضرت خدیجه (س) همچنین با طرح پرسش مهر از دانش آموزان خواست به این پرسش پاسخ دهند که "آیا محیط مدرسه یک محیط دلپذیر، شاد ، دلخواه و پرنشاط برای شما هست؟ و دولت، خانواده، معلمان و خود دانش آموزان چکار باید بکنند که این محیط شاداب تر ، دلپذیرتر و برای دانش آموزان امن تر و دوست داشتنی تر شود؟"
قبل از هر چیز از این که ما را برای خط کشی زمین مدرسه خود انتخاب کردید متشکریم.
 
اولین چیزی که پس از ورود اولیا، دانش آموزان و ناظران به مدرسه جلب توجه میکند حیاط مدرسه، تجهیزات و خط کشی داخل آن است. خط کشی تازه حس طراوت، تازگی و زنده بودن را به افراد منتقل میکند.
اگر خط کشی زمین ورزشی و صف دانش آموزان با استاندارد و دقت انجام شود میتواند در روحیه مدرسه و ورزش دانش آموزان حس قانون مداری، نظم و انظباط را به افراد القا کند. از این رو خط کشی های زم
از نظر من محیط مناسب برای مدرسه محیطی است که در آن دانش آموزان علاقه به شرکت در مسابقات و مراسم مختلف داشته باشند،رابطه ی بین دانش آموزان و معلمان دوستانه باشد و دانش آموزان بتوانند به معلمان خود اعتماد کنند،کلاس های فوق برنامه برای کشف استعداد دانش آموزان برگزار شود،به زیبایی ظاهری فضای مدرسه اهمیت داده شود و برای دانش آموزان وقت گذاشته شود.
«هرچه بیشتر به دانش آموزان اهمیت داده شود آنها نیز انگیزه بیشتری برای درس پیدا خواهند کرد»
از نظر من محیط مناسب برای مدرسه محیطی است که در آن دانش آموزان علاقه به شرکت در مسابقات و مراسم مختلف داشته باشند،رابطه ی بین دانش آموزان و معلمان دوستانه باشد و دانش آموزان بتوانند به معلمان خود اعتماد کنند،کلاس های فوق برنامه برای کشف استعداد دانش آموزان برگزار شود،به زیبایی ظاهری فضای مدرسه اهمیت داده شود و برای دانش آموزان وقت گذاشته شود.
«هرچه بیشتر به دانش آموزان اهمیت داده شود آنها نیز انگیزه بیشتری برای درس پیدا خواهند کرد»
_خانواده 
خانواده اولین نهادی است که انسان در آن رشد میکند و تاثیر مستقیم بر اعمال و رفتارها و نگرش ها و طرز تلقی های فرزندان دارد .برخی خانواده ها عموما دنیا را مکان قابل اعتماد،منظم،پیش بینی پذیر، قابل مهار میبینند.آنها خود را با کفایت میشمارند ،سایر خانواده ها اطراف خود را محیط خطرناک ،نا استوار و متزلزل ،غیر قابل پیش بینی و .....میبینند بنابر این دیدگاه خانواده و رفتار اعضای خانواده بر کودکان تاثیر فراوانی دارد
_مدرسه شاد و با روح
مدرسه م
 
 
 - تبادل تجربیات موفق مدیران در رابطه با شادسازی مدارس
 - تغییر در وضعیت فیزیکی مدارس و توجه به نیازهای دانش آموزان و تنوع برنامه ها
 - توجه جدی به امور معیشتی و رفاهی معلمان به منظور حضور شاداب تر آن ها در مدارس
 - بها دادن به دانش آموزان شاداب و پر تحرک و کنجکاو و پرسشگر
- ایجاد فضای سبز و استفاده از رنگ های شاد و جذاب در محیط مدرسه
- شناسایی افراد خلاق و تشویق آنان در زمینه تغییر و اصلاح مدارس
 - ایجاد انگیزه و ترغیب مدیران جهت مطالعه در راب
عوامل مؤثر بر شور و نشاط دانش آموزان- خانوادهخانواده اولین نهادی است که انسان در آن رشد می کند و تأثیر مستقیم بر اعمال و رفتارها و نگرش ها و طرز تلقی های فرزندان دارد. برخی خانواده ها عموماً دنیا را مکانی قابل اعتماد، منظم، پیش بینی پذیر، قابل مهار می بینند. آن ها خود را با کفایت می شمارند، سایر خانواده ها اطراف خود را محیطی خطرناک، نااستوار و متزلزل، غیرقابل پیش بینی می انگارند که خطر بالقوه در آن وجود دارد. بنابراین دیدگاه خانواده و رفتار
 
۱) تأسیس بانک جایزه و تشویق دانش آموزان با ارائه کارت امتیاز
۲) برپایی جشن های شادی و مسابقات مختلف
۳) تقویت و توسعه بازدیدهای علمی و تفریحی
۴) تشکیل نمایشگاه های متعدد با مشارکت دانش آموزان از دست سازهای کارهای تحقیقی امور آموزشی و پرورشی
۵) ورزش صبحگاهی به صورت دسته جمعی قبل از شروع کلاس
۶) دعوت از دانش آموزان موفق مدرسه جهت صحبت سرصف
۷) تشویق و تقدیر از فعالیتهای کوچک و کم ارزش از نظر دیگران
۸) زیبا و جذاب کردن محیط مدرسه و استفاده از رنگ ها
 
یکی از دغدغه های مسئولان مدارس این است که چگونه در مدرسه محیطی شاداب داشته باشیم.
به نظر من شاداب کردن محیط مدرسه راه های زیادی دارد اما در ابتدا بسته به سن دانش آموزان دارد زیرا که خوشحالی ها و شادابی های افراد در سنین متفاوت مختلف است.
برای مثال دانش آموزان مدارس دوره ابتدایی با دادن جایزه ای کوچک و نا چیز بسیار خوشحال می شود اما در دوره دبیرستان دادن جایزه تحقیر کردن آنها به حساب می آید.
 
شرح وظایف کلی شورای دانش آموزی مدارس
 
۱)  بررسی چگونگی  مشارکت دانش مشارکت دانش آموزان در فعالیت های آموزشی و پرورشی و اجرایی و ارائه پیشنهاد به شورای مدرسه
۲)  همکاری با مسئولین مدرسه در فعال سازی تشکل های دانش آموزی از قبیل بسیج دانش آموزی –انجمن اسلامی و تشکل های دانش آموزی
۳)      همکاری در برنامه ریزی و اجرای مناسبتهای گوناگون
۴)     همکاری در برنامه ریزی و اداره نشریه مدرسه
۵)     همکاری در برنامه ریزی و برگزاری مسابقات فرهنگی و
جلسه ستادی با حضور مدیریت و معاون پرورشی و شورای دانش آموزی در تاریخ 20|7|98دردبستان مشتاق برگزار گردیدو تصمیماتی مبنی بر برگزاری بهینه انتخابات اتخاذ شد.
1-کلیه دانش آموزان کلاس های سوم به بالا جهت برگزاری انتخابات توجیه شوند
2-شرایط عضویت به عنوان کاندیدا شدن برای دانش آموزان توضیح داده شود
3-کاندیداها در برنامه صبحگاه اهداف و نظرات خود را بیان کنند
4-دانش آموزان تراکت های تبلیغاتی خود را در معرض دید دانش آموزان قرار دهند.
5-شورای مدرسه صحت صل
امروزه اغلب مدارس چاپ کارت دانش آموزی هوشمند را جایگزین کارت‌های مقوایی و قدیمی کردند به طوری که مورد توجه همگان واقع شده است، کارت دانش آموزی امکانات بسیار متنوعی هم به دانش آموزان و هم به معلمان ارائه می‌دهد. کارت دانش آموزی را می‌توان برای کلیه اموری که مربوط به مدرسه می‌شود برنامه ریزی کرد. کارت دانش آموزی بدلیل اینکه در مدت زمان طولانی مورد استفاده قرار می‌گیرند بهتر است از کارت pvc که از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار است استف
پوشش های ظاهری معلم ها ، مدیر و کارکنان ،دانش آموزان
استفاده از روپوش های شاد برای دانش آموزان و همچنین  پوشش مرتب و استفاده از رنگهای شاد و روشن برای کارکنان مدرسه
بهداشت:تمیز بودن محیط مدرسه، کلاسها، بهداشت فردی، اجتماعی ، دانش آموزان
الف)معلم شاد و با روحیه:معلم آهنگ و فضا و جو کلاس درس را تنظیم میکند ،چانچه قرار باشد که روح دانش اموزان پرورش و رشد یابد باید این روند از روح معلم آغاز گردد.
حال اگر روح معلم افسرده و ناتوان باشد شانس ناچیزی
با نام و یاد خداوند بزرگ و منان و تلاوت آیاتی چند از قرآن مجید در روزشنبه 30 شهریور جلسه شورای دانش آموزی با حضور مدیر محترم مدرسه و معاون پرورشی و اعضای محترم شورای مدرسه برگزار شد .
مصوبات جلسه:
 
1-برنامه ریزی برای برگزاری هرچه با شکوه ترجشن شکوفه ها و برگزاری مراسم بازگشایی مدارس
2- برگزاری برنامه هایی به مناسبت گرامی داشت هفته دفاع مقدس و غبار رویی از گلزار شهدا
3-برنامه ریزی برای آماده سازی کتابخانه (مرتب سازی و نوشتن اسامی کتب )
4-برنامه ری
والدین و معلمان همواره به کمک هم سعی داشته اند روابط جدی و موثری میان خود برقرار کنند، زیرا اکثر والدین و اولیای مدرسه هدف های مشترکی را در قبال کودکان و نوجوانان دنبال می کنند. آنها می خواهند به نوجوانان کمک کنند تا افرادی مستقل بار بیایند، از تعلیم و تربیت صحیح برخوردار شوند، انسان های بی تفاوتی در جامعه نباشند و از نظر اخلا قی احساس مسوولیت کنند. پس چرا خانه و مدرسه نتوانسته اند به طور موفقیتآمیزی با هم همکاری کنند و به این هدف های والا ی
برگزاری جلسه معرفی کتاب هشت قصه از امام جواد (ع):
به همت سحر همامی کتابدار کتابخانه، جلسه معرفی و بلندخوانی کتاب هشت قصه از امام جواد (ع) از کتب منتخب جشنواره رضوی در مدرسه شهید اطاعتی و با حضور جمعی از نوجوانان علاقه مند به مطالعه برگزار گردید. در این جلسه ضمن معرفی کتاب ، چگونگی شرکت در مسابقات برای دانش آموزان تشریح شد.
مدرسه ما از مدارس تمام تشکیلاتی سازمان دانش اموزی می باشد درسال تحصیلی جاری اموزشگاه برتر قرآنی درسطح منطقه معرفی شدیم با کسب 9 مقام اول مسابقات قرآنی عترت ونماز 5 مقام دوم وسه مقام سوم 
تلاش وکوشش دانش آموزان قرآنی باعث برتری مدرسه ما شد.
مدرسه مونتسوری در لکنونای هند، با ۵۲۰۰۰ دانش‌آموز و حدود ۱۰۰۰۰ کلاس درس، به عنوان بزرگترین مدرسه جهان در کتاب رکورد گینس ثبت شده است. این مدرسه ۷۵۰۰ دانش‌آموز بین ۵ تا ۱۷۰ سال دارد و یکی از بهترین مدارس کشور هند، از لحاظ علمی است. دانش‌آموزان مقاطع پیش‌دبستانی، ابتدایی و متوسطه این مجموعه، بعدها در ۲۰ دانشگاه شهر ادامه تحصیل خواهند داد.
در تاریخ 1398/08/19 به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی بازدید از کتابخانه توسط دانش آموزان پایه ششم دبستان پسرانه سما انجام شد و بخشهای مختلف، نحوه عضویت، امانت و هچنین توضیحاتی درباره بخش سیستان شناسی به دانش آموزان توسط کتابدار کتابخانه ارائه شد که در پایان مربی مربوطه توضیحاتی درباره استاد گلستانه و آثار ایشان ارائه دادند.
الف) پیشنهاد به مدیران
۱- نظارت مشارکتی بر فعالیت های آموزشی و پرورشی مدرسه۲- تبادل تجربه موفق مدیران در رابطه با شاداب سازی مدارس۳- مطالعه در خصوص شادی و جایگاه آن در تعلیم و تربیت۴- استفاده از مدیریت مشارکتی که باعث خلاقیت و ابتکار می شود.۵- برقراری روابط حسنه در مدرسه۶- افزایش عزت نفس در کارکنان و دانش آموزان با روش های صحیح تشویق۷- تشکیل کمیته شاداب سازی مرکب از مدیر، مربی پرورشی، دبیر ورزش، هنر، نماینده دبیران، دانش آموزان و انجمن اولیا
کتابخانه فرهنگیان در دهه فجر برگزار می کند:
1- نشست کتابخوان انقلاب                                                                                          
2- جمع خوانی
3- مسابقه پیامکی از کتب انقلاب 57
4- برگزاری نمایشگاه کتاب دهه فجر                                                                                   
5- عضویت رایگان در 15 بهمن ماه
6- مشاوره کتابداران جهت تحقیق دانش آموزان با موضوع انقلاب اسلامی
7- معرفی شخصیت حض
مردم ولایتمدار شهرکرد همچون بقیه ملت شریف ایران ازاولین شهرهای شرکت کننده درراهپیمایی اعلام انزجار از اغتشاش گران وتفرقه طلبان فریب خورده بودند 
دانش آموزان ومسئولین دبیرستان غیردولتی دخترانه دوره اول متوسطه ثامن الائمه شهرکرد نیز همگام باخانواده های خود جهت اعلام هبستگی ووحدت با آرمانهای انقلاب در این راهپیمایی پرشکوه حضور داشتند 
یک مدرسه با محیط جذاب می تواند بیشترین شوق و ذوق را در دانش آموزان ایجاد کند، بلعکس محیطی که نشانی از نشاط و صحنه های روح انگیز در خود ندارد عاملی است برای کاهش انگیزه و نشاط دانش آموزان.
بعلاوه مدرسه باید موقعیتی فراهم کند تا دانش آموزان بتوانند فارغ از دغدغه های بزرگ سالانه، زندگی را بازی و تمرین کنند و کم کم آماده شوند تا در زمین واقعی زندگی به اجرا درآورند. محیط ظاهری و فیزیکی شاد بر شادابی و شادمانی افراد تأثیر دارد. یک محیط شاداب شامل مو
وظایف دانش آموزان

هرکدام از ما به عنوان افراد جامعه وظایفی داریم. مدیر، ناظم، معلم، کارمند بانک یا حتی دکتر و... اگر به خوبی از عهده وظایف خویش برنیایند باعث آشفتگی در زندگی شخصی و جامعه می‌شوند. دانش آموزان در طول سال تحصیلی (برای ساعاتی) ساکنان جامعه کوچکی به نام مدرسه هستند. آن‌ها می‌توانند جامعه کوچک خویش را به خوبی اداره کنند و یا باعث آشفتگی آن شوند. دانش آموزان در انجام وظایف نیازمند هدایت والدین و اولیای مدرسه هستند و اثر گذاری این
____________________________________________________________________
بازدیدجمعی از دانش آموزان مدارس شهرستان ایرانشهر از کتابخانه عمومی خاتم الانبیاء(ص)
 
در این بازدیدها مسئول کتابخانه توضیحاتی در مورد بخشهای مختلف کتابخانه، شرایط عضویت، ساعت کاری و خدمات کتابخانه به دانش آموزان ارائه کردند.
1-مدرسه نرجس2
 
2-مدرسه 13 آبان
3-مدرسه راه زینب(س)
4-مدرسه حجاب
5-مدرسه راهیان نور
6-مدرسه فاطمیه
7-مدرسه نرجس1
8- پیش دبستانی غنچه های بهشت
10- مدرسه جنداله شهرک
بسم الله الرحمن الرحیم
اینجانب یوزارسیف(یوسف بخشنده)، کاندیدای شورای دانش آموزی مدرسه شهید افتخاری در راستای برنامه هایی که باید در قبال مدرسه خود انجام می دادم و جزء برنامه های آتی بنده در شورا بود را قبل از رای گیری شورای دانش آموزی به اجابت رسانده و خدمت همه ی شما دانش آموزان برای ورود به این وبلاگ خیر مقدم عرض می کنم!
این وبلاگ در حال حاضر متعلق به پایه دهم ریاضی بوده و ان شاالله در آینده ای نزدیک به کل مدرسه تعلق خواهد گرفت.
سلام وقت همگی بخیر
نشاط را می توان به شادی و شور و شعف معنا کرد، اما نشاط به خودی خود شادی آفرین نیست و نیازمند یک سری ابزارها، لوازم، امکانات و محیط مناسب است تا به نشاط معنای واقعی بخشد. اکنون باید ببینیم نشاط در مدرسه که یک محیط آموزشی، تربیتی محسوب می شود به چه امکانات و شرایطی نیازمند است که با آنها بتوان محیطی مناسب و موفق در تربیت و آموزش و ارتقای علمی دانش آموزان در فضایی کاملاً متنوع، صمیمی و با انگیزه های مثبت ایجاد کرد. برای رسیدن ب
برگهای سبز با رگبرگهای سفید، باعث میوه دادن درخت می شوند ؛
و برگهای سفید با رگبرگهای سیاه ، باعث ثمر دادن مغزها …
بسمه تعالی
در این بازدیدی که دانش آموزان داشتند  هدف، آشنایی آنان با کتابخانه ، روش مطالعه و گسترش فرهنگ مطالعه ، افزایش سرانه مطالعه می باشد که به مدت ١ ساعت به مطالعه کتاب مورد نظر خود پرداختند و چند نفر از آنها کتابهای مطالعه شده را برای دیگر دانش آموزان جمع خوانی نمودند
معلم شاد میتواند باعث شاد شدن دانش آموزان شود 
معلم آهنگ و فضا و جو کلاس درس را تنظیم می کند، چنانچه قرار باشد که روح دانش آموزان پرورش و رشد یابد، باید این روند از روح معلم آغاز گردد. حال اگر روح معلم افسرده و ناتوان باشد شانس ناچیزی برای تقویت و مراقبت از روح دانش آموزان بوجود خواهد آمد. معلم با انواع روش های تدریس آشنا باشد. اطلاعاتش به روز باشد، معلم باید بداند که دانش آموزان دارای تفاوت های فردی هستند و نیز باید با روش های تشویق وتنبیه آگ
انتخابات شورای دانش آموزی مدرسه همزمان با سراسر کشور در روز دوم آبان ماه برگزار گردید و پانزده نفر از دانش آموزان مدرسه به رقابت با یکدیگر پرداختند.سرانجام آقایان محمدجواد خدابخشی با 73 رای، محمد همتی با65 رای، یاسین کیانی با 64 رای ، امیرمتین حاتمی با 63 رای،و حسن عسگر با 58 رای به عنوان اعضای شورای دانش آموزی مدرسه انتخاب شدند
گر می خواهیم محیط مدرسه،محیطی شاد و دلپذیر باشد باید استیاق دانش آموزان را نسبت به آن جلب کرد.برای مثال می توان کار های زیر را انجام داد:
1-صبحگاه شادتر برگزار شود
می توانیم مدرسه را شادتر کنیم اما برخی موانع و چالش هایی در آموزش و پرورش دیده می شود که اجازه نمی دهم مدیر مدرسه فضا را برای دانش آموزان شاد کند و حتی می توان مراسم صبحگاهی را شادتر اما مدیر این اجازه را ندارد و برای همین هم اکنون شاهد این هستیم که محیط مدرسه شاد و دلپذیر نیست.از طرف
 
جو مدرسه متکی بر نگرش و رویکرد افراد به مسائل، موضوعات، اشیاء و امکانات است، تعیین کننده فرایند آموزش درون مدرسه ای است. جو مدرسه می تواند بر اساس وفاداری و همدلی سازمان دهی شود یا افراد را در دو سوی یک دیوار بلند ناامنی و بی اعتمادی قرار دهد. داشتن فرصت های برابر، خودی محسوب شدن، پذیرفته شدن و تمایل به همکاری چند جانبه، از جمله مؤلفه های جو مدرسه می باشد
مطالعات حکایت از این دارند که پس از والدین مدیر و معلم مهمترین نقش دانش آموز رادر شکل گ
این آموزشگاه به منظوور تبادل و تعامل با اولیای دانش آموزان کانال تلگرامی ایجاد نموده است که به صورت روزانه اطلاعیه های عمومی آموزشی و پرورشی را جهت اطلاع اولیا و دانش آموزان در این کانال نشر می نماید که به صورت جامع و کامل فعالیت ها ، رتبه های کسب شده ورزشی ، علمی ، فرهنگی و سایر موارد درآن اطلاع رسانی گردید.
آدرس کانال تلگرامی مدرسه صدرا ی فارسان دوره اول:
@sadra farsan
#السلام_علیک_یا_رسول_الله 
#السلام_علیک_یا_اباعبدالله (ع)
#السلام_علیک_یا_علی_بن_موسی_الرضا (ع)
جلسه هفتگی مجمع عاشقان ثامن الائمه 
شهادت حضرت حمزه سیدالشهداء 
و وفات حضرت عبد العظیم حسنی
#سخنران :
#حجه_الاسلام_دوست_فاطمه 
#با_نوای کربلاییان:
#علیرضا_دهقانی
#مهدی_جوانمردی 
و دیگر مداحان اهل بیت 
شنبه ١٣٩٨/٣/٢٨   بعد از نمازمغرب و عشا 
#شیراز ، بولوارشهیدرجایی (فرهنگ شهر) ، کوچه۱۹، حسینیه شهید مطهری
#مبلغ_مجلس_اهل_بیت (ع) باشیم...
‍ مدیر آموزش و پرورش شهرستان زرند:
المپیاد ورزشی درون و برون مدرسه ای، پرمخاطب ترین برنامه ورزشی دانش آموزان است

مدیر آموزش و پرورش شهرستان زرند در آیین اختتامیه پنجمین دوره المپیاد ورزشی برون مدرسه ای دانش آموزان دختر این شهرستان که با حضور معاون پرورشی، تربیت بدنی و سلامت ، جمعی از کارشناسان حوزه ستادی مدیریت آموزش و پرورش و رئیس اداره ورزش و جوانان این شهرستان در سالن سینما آزادی برگزار شد، گفت: المپیاد ورزشی درون و برون مدرسه ای، پر
اگر می خواهیم محیط مدرسه،محیطی شاد و دلپذیر باشد باید استیاق دانش آموزان را نسبت به آن جلب کرد.برای مثال می توان کار های زیر را انجام داد:
1-صبحگاه شادتر برگزار شود
می توانیم مدرسه را شادتر کنیم اما برخی موانع و چالش هایی در آموزش و پرورش دیده می شود که اجازه نمی دهم مدیر مدرسه فضا را برای دانش آموزان شاد کند و حتی می توان مراسم صبحگاهی را شادتر اما مدیر این اجازه را ندارد و برای همین هم اکنون شاهد این هستیم که محیط مدرسه شاد و دلپذیر نیست.از طر
گروه مدرسه خواهرم من عضوم
طفلکی چه زجری می کشه
چه کادر داغونی داره مدرسه شون
مدرسه نمونه ست
خیرسرشون معلمان خوب شهرن مثلا
چرا در شان جایگاه یک معلم  معلم ها رو گزینش نمی کنن!
 
یادم میاد توی آزمایشگاه مجهز مدرسه ی سمپادی که هفت سال درس خوندم یه روز با دوستم درگیر بودیم و کنجکاوی و شیطنت می کردیم، استاد فیزیک هم نگاهمون می کرد، با حسرت عمیقی گفت، این مدرسه هم نمی تونه استعداداتونو پرورش یده، دلم براتون می سوزه...
نشاط را می توان به شادی و شور و شعف معنا کرد، اما نشاط به خودی خود شادی آفرین نیست و نیازمند یک سری ابزارها، لوازم، امکانات و محیط مناسب است تا به نشاط معنای واقعی بخشد. اکنون باید ببینیم نشاط در مدرسه که یک محیط آموزشی، تربیتی محسوب می شود به چه امکانات و شرایطی نیازمند است که با آنها بتوان محیطی مناسب و موفق در تربیت و آموزش و ارتقای علمی دانش آموزان در فضایی کاملاً متنوع، صمیمی و با انگیزه های مثبت ایجاد کرد. برای رسیدن به چنین هدفی باید به
سلام من 12 سال دارم و قطعا می دانید که کلاس ششم هستم. من دوست دارم مدرسه ی شادی داشته باشم. مثلا درون مدرسه فضایی پراز گل و درخت داشته باشد که شما برای ما فراهم کردید.یا ساعت آزمایش در مدرسه بیشتر شود وآزمایش های زیادی داشته باشیم ،دانش آموزان را به اردوی تفریحی و علمی بیشتر ببرید ،مسابقات بین کلاسی ما بیشتر شود تا بچه ها شاد باشند ، ساعت های خلاقیت مانند هنر ، سازه های ماکارونی و ... که این هم برای ما فراهم کرده اید و درنهایت معلم های خوب و خوش اخ
برای ایجاد محیطی امن تر در مدارس دبیران و مسئولان مدرسه باید نکاتی را رعایت کنند:
امنیت از لحاظ سلامت:
تمیز بودن وسایل و مدرسه:
آلودگی میز و نیمکت و وسایل مدرسه باعت مریضی دانش آموزان و همچنین مسئولان می شود. بنابراین باید وسایل مدرسه را تمیز نگه داشت تا باعث ایجاد مریضی در افراد نشود.
تمیز بودن سرویس بهداشتی:
سرویس بهداشتی باید تمیز باشد تا افراد از رفتن به آن خودداری نکنند. روشویی سرویس بهداشتی نیز باید تمیز نگه داشته شود و عواملی مانند مای
در راستای فعالیت های مسابقات نوجوان خوارزمی امسال دبیرستان بو علی زیارت در رشته های مختلف این مسابقات شرکت نمود که از آن جمله ایجاد بازارچه در مدرسه بود دانش آموزان در روز های مختلف در مدرسه با ارائه محصولات خود و ایجاد یک بازارچه کوچک به فعالیت پرداختند که این خود هم یک نوع سرگرمی و نشاط و آشنایی دانش آموزان با یک حرفه همراه بود و در کنار این نوع فعالیت بعضی از دانش آموزان با ایجاد یک نمایشگاه کوچک به ارائه دست سازه های خود در بازارچه نمودن
در دستیابی به هر هدفی دیدن نمونه های موفق تاثیر بسزایی دارد. یک نمونه موفق در ایجاد یک روز با نشاط برای دانش آموزان دبستانی در یکی از مدارس جزیره کیش را در این ویدئو میبینیم. آموزش مفاهیم درسی، کار کروهی و ایده پردازی از اهداف مهم این مدرسه شاد است.
دیگر عوامل و شور و نشاط دانش آموزان را می توانید در این گزارش کوتاه به صورت تصویری مشاهده نمایید: فیلم مدرسه
شادابی دانش آموز در مدرسه
دانش‌آموزان چندین ساعت از روز را در مدرسه می‌گذرانند و اگر فضاسازی مناسبی در مدارس انجام شود، به شاد زیستن فرزندان خود کمک کرده‌ایم.‏
 
شاداب سازی مدارس را باید در ابعاد ظاهری و ابعاد معنوی جست و جو کرد. همچنین برای دستیابی به تحقق آرمان‌های مربوط به شاداب سازی مدارس باید تحولی جدی در نگرش مدیران و مسئولان نظام آموزش و پرورش ایجاد شود.‏
 
براى این که سلامت جسمانى و روانى کودکان، دانش‌آموزان، اطرافیان و خودمان
دانش آموزان پایه های تحصیلی دبیرستان که مایل و علاقه مند به ثبت نام می باشند لازم است علاوه بر دارا بودن شرایط ثبت نام ، نسبت به تکمیل فرم ثبت نام در سامانه ثبت نام مدارس بعثت اقدام نمایند. همچنین دانش آموزان عزیز توجه داشته باشند که در صورت موافقت با ثبت نام از طرف مدارس مورد نظر ، داوطلبان عزیز حتما باید در آزمون و مصاحبه مدرسه ثبت نام شده شرکت نمایند.
مصاحبه به صورت حضوری برای تمامی داوطلبان امکان پذیر است و هر یک از دانش آموزان برای اطلاع
دانش آموزان مدرسه به همراه جمعی از دبیران در راپیمایی 13 آبان شرکت کردند.در این برنامه دانش آموزان با در دست داشتن پرچم و پلاکاردهایی در رابطه با این مناسبت مسیر مدرسه به میدان انقلاب و سپس به محل تجمع عموم واقع در میدان امامزاده شهرکرد پیاده روی کردند و شاهد اجرای برنامه توسط ستاد بزرگداشت 13 آبان شدند.
سلام
● ایجاد نشاط برای دانش آموزان
۱) تأسیس بانک جایزه و تشویق دانش آموزان با ارائه کارت امتیاز
۲) برپایی جشن های شادی و مسابقات مختلف
۳) تقویت و توسعه بازدیدهای علمی و تفریحی
۴) تشکیل نمایشگاه های متعدد با مشارکت دانش آموزان از دست سازهای کارهای تحقیقی امور آموزشی و پرورشی
۵) ورزش صبحگاهی به صورت دسته جمعی قبل از شروع کلاس
۶) دعوت از دانش آموزان موفق مدرسه جهت صحبت سرصف
) تشویق و تقدیر از فعالیت های کوچک و کم ارزش از نظر دیگران
۸) زیبا و جذاب ک
۱-معرفی الگوهای مناسب علمی، ورزشی، فرهنگی به دانش آموزان۲-توجه به بهداشت روانی و جسمی دانش آموزان۳-برگزاری جنگ خنده در مراسم صبحگاهی یا اعیاد که با گفتن لطیفه های مناسب و اخلاقی باعث ایجاد شور و نشاط و تخلیه هیجانی می شود.۴-ایجاد تابلوی اعلانات تحت عنوان ایستگاه خنده که شامل شعرهای شادی آفرین و لطیفه های مناسب می باشد.۵- استفاده از پیام های بهداشتی شاد در تابلوی اعلانات۶- برگزاری جشن ها به مناسبت های مختلف۷- برگزاری جنگ شادی خانوادگی در مدر
در تاریخ 1398/08/29 هنرستان فنی حرفه ای دخترانه عصمت از کتابخانه  بازدید کردند و کلاس گزارش نویسی با موضوع اهداف، منابع و خدمات کتابخانه  توسط مربی هنرستان برگزار شد که با مقررات و خدمات ارائه شده در کتابخانه آشنا شدند و در پایان فرم عضویت بین دانش آموزان توضیع شد.
 آموزشگاه له روزه در سوئیس یکی از برترین آموزشگاه های جهان است. این آموزشگاه سال هاست از سرشناس ترین چهره های جهان میزبانی کرده است.این مدرسه شبانه روزی قدیمی ترین مدرسه شبانه روزی
بین المللی سوئیس است. این موسسه دارای دو آموزشگاه در دو مکان زیبا است که
بر اساس فصل های بهار و تابستان طراحی شده است.در زمستان، مدرسه به کلبه
های چوبی برای اسکی
و تفریح دانش آموزان کوچ می کند.این مدرسه به طور میانگین سالانه پذیرای ۴۰۰ دانش آموز با ۹۰ معلم ثبت ا
تعلیم و تربیت دانش آموزان نه تنها تحت تاثیر کلام معلم وآموزشهای غیر کلامی و غیر زبانی می باشد بلکه آراستگی تجهیزات آموزشی نیز در انتقال پیام و یاد گیری دانش آموزان نقش به سزایی دارد.در و دیوار مدرسه و کلاسهای درس̦صندلی ها̦ نیمکت ها̦ تابلوها̦ بخاری هاو... کلاسهای تمیز با رنگهای مناسب سرویسهای بهداشتی و فضای فیزیکی مدرسه همه و همه می تواند حامل پیام برای دانش آموزان باشد و بر رشد شخصیت فردی و اجتماعی و نیز تامین بهداشت روانی دانش آموزان تاثیر
✅پیاده کردن طرح شهردار مدرسه در دبستان هیئت امنایی باجغلی
در این طرح، دانش آموزی، به انتخاب و صلاحدید شورای مدرسه، به عنوان شهردار مدرسه، نصب و عزل می شود و وظیفه آن، انتخاب زیر گروه و مجموعه ی زُبده خود می باشد که کار آنها بهداشت و نظافت در زمینه (لباس، کلاس، محیط، سطل زباله) هست و برای آگاهی دانش آموزان و معلّمان خود کارت وظیفه درست می کنند.
با اجرا شدن طرح، کودکان از همان دوران کودکی و نوجوانی با مفاهیمی همچون مشارکت ، مدیریت و .... آشنا شون
✅انواع دانش آموزان از نظریادگیری:
دریک کلاس درس سه گروه دانش آموز وجود دارد:1-کلامی2-تصویری3-دست ورز
✅کلامی:یادگیری در این گروه از دانش آموزان،از راه شنیداری است.یادگیری از جزء به کل است.با تکرار از درس،آموزش در آنها صورت می گیرد.
نوع تکلیف در این گروه،از طریق بازگو کردن مطالب و تحقیق کردن است.بچه های کلامی،از کلام به مرحله مجرد می رسند.
✅دسته دوم:دانش آموزان تصویری:یادگیری در این گروه از دانش آموزان،ازراه دیدار است.یادگیری از کل به جزء است.
آغاز سال تحصیلی 98-99
 
هرساله زمان شروع مدارس برای اکثر پایه های تحصیلی اول مهر ماه است که دانش آموزان باید برای آغاز سال تحصیلی خود به مدرسه مربوطه مراجعه کنند همچنین معمولا زمان شروع مدارس برای دانش آموزان پایه اول ابتدایی به دلیل آشنایی با محیط مدرسه و همچنین دانش آموزان پایه دوازدهم به دلیل برنامه ریزی برای شرکت در کنکور سراسری درثبت نام دانش آموزان در مدارس اعم از دوره ابتدایی و متوسطه ، آغازی مهم و سرنوشت ساز برای کسب موفقیت روزافزون
مرگ بر امریکا
مرگ بر اسرائیل
مرگ بر ال سعود
در تاریخ :۱/۹/۱۳۹۸ تظاهرات بر ضد اقتشاشگران برگزار شد و ما دانش اموزان مدرسه امام علی‌(ع) از همه مردمی که حضور داشتن تشکر میکنیم
مدیر وبلاگ: مهدی حمیدی کلاس ۱۲ کامپیوتر مدرسه امام علی‌(ع)
پیشنهاد به مشاوران، مربیان پرورشی۱-معرفی الگوهای مناسب علمی، ورزشی، فرهنگی به دانش آموزان۲-توجه به بهداشت روانی و جسمی دانش آموزان۳-برگزاری جنگ خنده در مراسم صبحگاهی یا اعیاد که با گفتن لطیفه های مناسب و اخلاقی باعث ایجاد شور و نشاط و تخلیه هیجانی می شود.۴-ایجاد تابلوی اعلانات تحت عنوان ایستگاه خنده که شامل شعرهای شادی آفرین و لطیفه های مناسب می باشد.۵- استفاده از پیام های بهداشتی شاد در تابلوی اعلانات۶- برگزاری جشن ها به مناسبت های مختلف
در مطلب و موضوع قبلی راه‌کارهایی را برای افزایش نشاط در مدرسه به مدیران و مسئولین مدرسه پیشنهاد دادیم. اما حال دانش آموزان چگونه میتوانند در محیط مدرسه پر نشاط باشند؟ در ادامه مطلب پاسخ این سوال را خواهیم داد.  ادامه مطلب...
ادامه مطلب
تبادل تجربیات موفق مدیران در رابطه با شادسازی مدارس
تغییر دروضعیت فیزیکی مدارس وتوجه به نیازهای دانش آموزان وتنوع برنامه ها
توجه جدی به امور معیشتی ورفاهی معلمان به منظور حضور شاداب ترآن ها درمدارس
بها دادن به دانش آموزان شاداب وپر تحرک وکنجکاو و پرسشگر
ایجاد فضای سبز و استفاده از رنگ های شاد وجذاب درمحیط مدرسه
شناسایی افراد خلاق و تشویق آنان در زمینه تغییر واصلاح مدرسه
توجه به زیباسازی مدارس
توجه به وضعیت بهداشت محیط مدارس
توجه به نیاز
مدرسه خانه دوم ماست!!!
 
این جمله است همه ما آن را شنیده ایم بله این درست است مدرسه خانه دوم ماست و می توان در آن هر کاری انجام داد منظور از هر کار این است که می توانیم آینده خود را بسازیم یکی دبیر یکی پزشک و دیگری پلیس پس بهتر به این خانه خود نیز اهمیت بیشتری قایل باشیم یعنب باید محیط آن شاد و پرنشاط باشید.
برای ایجاد یک جامعه خوب موثرترین عامل مدرسه است که می تواند از لحاظ روانی جامعه را بهبود دهد.
 آیا محیط مدرسه محیطی شاد و دلپذیر است؟
 
محیط
سلام وقت همگی بخیر
نشاط را می توان به شادی و شور و شعف معنا کرد، اما نشاط به خودی خود شادی آفرین نیست و نیازمند یک سری ابزارها، لوازم، امکانات و محیط مناسب است تا به نشاط معنای واقعی بخشد. اکنون باید ببینیم نشاط در مدرسه که یک محیط آموزشی، تربیتی محسوب می شود به چه امکانات و شرایطی نیازمند است که با آنها بتوان محیطی مناسب و موفق در تربیت و آموزش و ارتقای علمی دانش آموزان در فضایی کاملاً متنوع، صمیمی و با انگیزه های مثبت ایجاد کرد. برای رسیدن ب
دانش‌آموزان مدارس ما به جای لذت دوران کودکی و فراگیری مهارت‌های زندگی مجبورند برای گذراندن دوران تحصیلات عمومی و گرفتن مدرک، مسیری طاقت‌فرسا را آن هم غالبا با بی‌رغبتی طی کنند. این در حالی است که در کشورهای توسعه‌یافته، فرد شادترین لحظات زندگی خود را در مدرسه می‌گذراند و نه تنها با مدرسه احساس بیگانگی نمی‌کند بلکه بخش عمده‌ای از زندگی اجتماعی خود را در آنجا تجربه می‌کند. اما اشکال در چیست و چه عیبی در نظام آموزشی ما وجود دارد که مدار
 
اهداف شوراهای دانش آموزی :
بررسی پیرامون چگونگی مشارکت دانش آموزان در فعالیت های آموزشی و پرورشی و اجرایی مدرسه و ارائه پیشنهاد به مدیر مدرسه و همکاری در برنامه ریزی و اجرای مناسبت های مذهبی و انقلابی در مدرسه و اداره نشریه های دانش آموزی و همکاری در اداره امور کتابخانه مدرسه .
ادامه مطلب
دستور جلسه:
برنامه ریزی به مناسبت بزرگداشت هفته ی کتاب وکتابخوانی 
برنامه ریزی به مناسبت بزرگداشت شهادت امام حسن عسگری
برنام ریزی برای تمرینات سرود همگانی
توجیه دانش آموزان برای شرکت در مسابقات فرهنگی هنری
برپایی نمایشگاه کتاب
برنامه ریزی برای بزرگداشت شهادت امام حسن عسگری ع 
برنامه ریزی جشن آغاز امامت امام زمان(عج)
 برنامه ریزی جشن هفته وحدت ومیلاد با سعادت پیامبر اکرم (ص)
معرفی دانش آموزان ضعیف درسی برای تشکیل کلاسهای تقویتی وکمک دانش
1- مدرسه شاد و بانشاط
2-مدرسه شاد ، سازه های نرم و سخت
3- تأثیر شادابی و نشاط در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
4- روشهای چگونگی ایجاد نشاط و شادابی در مدارس و ایجاد انگیزه در دانش آموزان
5- بررسی و تحلیل نقش المپیاد های ورزشی درون مدرسه ای درشادابی و نشاط دانش آموزان مقطع ابتدایی
6- شاداب سازی مدارس و عوامل مؤثر بر نشاط و شادابی دانش آموزان
7- تأثیرگذاری فضای آموزشی در شادی و یادگیری دانش آموزان
8-ضرورت اهمیت شادی و نشاط در مدارس


9- راهکارهای ایجاد شاد

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها